Sagas

- Writing, texts, living for the moment, laughing, smiling, fitness & health. / Twitter: @sagasnu Besök mig på: www.sagas.nu

Time for <3

Publicerad 2013-12-08 17:30:57 i Allmänt

Jag tänkte avslöja att jag har gått med i en dejtingsajt. En sådan jag egentligen har varit rätt anti mot haha.. aja, nu är det i alla fall gjort. Jag tänker att det kan va lite spännande och intressant och så får man väl se vart det leder. Jag är såklart seriös av mig och syftet är inte att få någon form av bekräftelse eller leka med någons känslor. Jag antar att jag har kommit fram till en punkt i livet då man är klar med mycket, har uppnått en del och vill uppleva den där blomstrande kärleken som de flesta av oss. Jo nog är man väl kanske en romantiker där under ytan om än jag har haft svårt att erkänna det för mig själv haha..

Det finns så många olika personligheter och killar där ute så det vill väl till att jag ska träffa någon.. men man kan ju aldrig veta.. tror det gäller att kunna se det som en kul grej med glimten i ögat. Sedan har jag väl egentligen ingen drömbild av den jag ska träffa. Det är nog viktigt att han är sig själv, positiv och ser möjligheterna i livet. Träffade faktiskt en kille för ett tag sedan men det rann ut i sanden av olika anledningar. Tråkigt då han var himla fin tyckte jag. Önskar honom i alla fall all lycka.

Ja hur ska jag då gå tillväga. Jo jag tänker att jag börjar med att skriva med dem, se hur de är som personer och hur de tänker. För mig är det ju viktigt att vi kan prata med varandra och ha lite olika åsikter. Kunna skratta ihop är ju också mysigt. De måste även ha lite stil och klass och inte ha alltför bråttom. Men sedan är det ju såklart viktigt att man vet om de är intresserade eller ej. Känns allt bra så kan det nog bli tal om en dejt. Kanske behöver man träffas några gånger innan man vet om det känns rätt. Och gör det inte det kommer jag nog att tala om det för dem ganska så snart. Bättre än att inte säga någonting, sådant sårar bara. Fast så är det ju det här med att vi tolkar saker på olika sätt. Kanske lägger man in mer i det än vad den andre har gör. Nåja, är det meningen att det ska leda till något så gör det ju det. Jag har haft en vana att på något vis dra till mig killar som efter en tid börjar bete sig smått underligt. I alla fall i min värld haha. Sedan kan det ju faktiskt också bero på att det helt enkelt inte var rätt.

Med risk för att låta alldeles för pretto men nu kan detta bli en väldigt spännande resa och det vore ju alldeles underbart om jag på den vägen träffade honom ;D Jag kommer i alla fall att skriva mer om detta i min andra blogg: www.sagas.nu

(By the way så kan jag älska att jag äntligen har internet, var som lite småjobbigt att blogga på ajfånen :P)

Ha en fin afton där ute! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

sagas

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela